Puppytraining

Een goed begin is het halve werk. Een puppycursus helpt je op weg om je hond te begrijpen en te leren samenwerken. Onze puppycursus gaat over het opvoeden en trainen van je pup. De privétraining vindt plaats in je woonomgeving, waardoor je meteen alle oefeningen in je dagelijkse omgeving kan oefenen en toepassen. Je kan zelf kiezen hoeveel lessen je wil afnemen. Een basis van drie lessen helpt je vaak al op weg om het leven samen met een pup in goede banen te kunnen leiden.

Puber in huis

In de pubertijd lijkt je hond haast een ander! Al het geleerde lijkt te zijn vergeten en de hond heeft alleen nog aandacht voor zijn omgeving, maar niet voor jou! In de pubercursus werken we aan het contact tussen jou en je hond, bouwen we aan het zelfvertrouwen van de hond en uiteraard is er aandacht voor gehoorzaamheidsoefeningen.

Andere soorten privétraining

Gezinstraining: Trainen met het hele gezin? Een gezinscursus is ook mogelijk als vorm van privétraining. Hierin krijgen alle geïntereseerde gezinsleden instructie en begeleiding bij de oefeningen.

Specifieke trainingsvraag: Soms loop je vast op de hondenschool bij een specifieke oefening. Het is fijn om die oefening in een andere context en individueel begeleid te trainen. Met een of twee lessen kom je vaak een stuk vooruit.

Privétraining

Duco hondenschool biedt privétraining op maat aan eigenaren die een eenvoudige gedragsvraag hebben, begeleiding willen bij hun (nieuwe) hond of die (nog) niet terecht kunnen op een hondenschool. De privétraining is maatwerk en mogelijk op alle niveau's van gehoorzaamheid. We bieden ook trainingen aan voor honden met gedragsproblemen, zie daavoor ook de pagina Gedragstherapie. Wij werken met een positieve trainingsmethode, maar leren ook hoe je je hond kan begrenzen. Privétraining is er voor alle leeftijden en specifieke trainingsvragen. Privétrainingen duren vanaf een half uur en worden bij u thuis gegeven of op een locatie bij u in de buurt.